Fiat Scudo / Citroen Jumpy kisbusz törésteszt

Mint tudjuk, a Fiat Scudo és a Citroen Jumpy azonos alapokra épülnek, így az olasz márka jelvénye alatt futó típus tesztelésével az Euro NCAP a franciák kisbuszának az eredményét is megállapította.

Felnőtt utas – 21 pont / 59%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az autót csak két első utassal tesztelték, de a vezető oldalán lévő légzsák elég nagy ahhoz, hogy az elöl háromszemélyes padon ülő középső utast is megvédje. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy az autók műszerfalának elemei az utas külső lábára veszélyesek lehetnek, ugyanakkor különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára jó védelmet biztosít a Jumpy és a Scudo. A páros oldalütközés folyamán mutatott eredményei a mellkasnál megfelelőek, míg a test többi részénél jó eredményt mutatott. Oszloppal történő oldalütközéses teszt nem volt, mert az oldallégzsákok nem feleltek meg a követelményeknek. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 42 pont / 86%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Jumpy és a Scudo maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem megfelelő, de a veszélyt jelző matrica egyértelmű.

Gyalogosok – 8 pont / 26%

Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető első részének értékelése nem volt jó annak formája és magassága miatt. A motorháztető nagy része rossz eredményt mutatott.

Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 26%

Az elektronikus menetstabilizáló nem alapfelszereltség a párosban, és bár elérhető extraként, nem találkozik a követelményekkel, ezért nem lett értékelve. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ami megegyezik a szervezet követelményeivel. Sebességkorlátozó rendszer elérhető az autókhoz, több mint a felükhöz meg is rendelik, és megfelelnek az Euro NCAP követelményeinek.

Fiat Scudo / Citroen Jumpy kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag

Fiat Scudo / Citroen Jumpy kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 5 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 13 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon műszerfal az utas oldalán
Koncentrált terhelés a térdre műszerfal az utas oldalán
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 53 mm
Pedálok felfelé mozgása nem mozdultak
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Nincs
Mellkast védő légzsák Nincs
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 0 pont
Kis ütközés 0 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Britax-Römer Baby Safe Britax-Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Aktív, opcionális  Átment
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Nem értékelték
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Csak sofőr
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP