Felnőtt utas – 34 pont / 94%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Tourneo Connect maximális pontszámot ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, míg a test többi részén jó eredményt produkált. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 42 pont / 85%
A bábuk adatai alapján a Tourneo Connect maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, ezért díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.
Gyalogosok – 22 pont / 62%
A Tourneo Connect első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető eleje a legtöbb helyen rossz eredménnyel zárt. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen megfelelő és jó védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve a merev szélvédőoszlopoktól.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 70%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A vezető által beállított sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz, és maximális értékelést kapott. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is van, de csak az első sor üléseihez.
Ford Tourneo Connect egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 10 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | Nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | Nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Gáz – 41 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,1 pont | |
Közepes ütközés | 2,3 pont | |
Kis ütközés | 2,1 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 11,9 pont |
Ülés típusa | Römer Baby Safe Plus | Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Elérhető | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP