Ford Tourneo Connect egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 94%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Tourneo Connect maximális pontszámot ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, míg a test többi részén jó eredményt produkált. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 42 pont / 85%

A bábuk adatai alapján a Tourneo Connect maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, ezért díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.

Gyalogosok – 22 pont / 62%

A Tourneo Connect első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető eleje a legtöbb helyen rossz eredménnyel zárt. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen megfelelő és jó védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve a merev szélvédőoszlopoktól.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 70%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A vezető által beállított sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz, és maximális értékelést kapott. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is van, de csak az első sor üléseihez.

Ford Tourneo Connect egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

 

Ford Tourneo Connect egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása nem mozdult
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 10 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre Nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Gáz – 41 mm
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,1 pont
Közepes ütközés 2,3 pont
Kis ütközés 2,1 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 11,9 pont
Ülés típusa Römer Baby Safe Plus Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Elérhető
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP