Azok után, hogy a Custom és a Connect kisáru- és személyszállító modelljeit már megismerhettük – sőt le is tesztelhettük -, nemrég bemutatkozott a sor utolsó tagja is, méghozzá a dobozos Courier személyében, mely Transit (kisáruszállító) és Tourneo (személyszállító) változatban egyaránt hamarosan hazavihető lesz.
A kék oválosok a legkisebb dobozosukat a nagyobb testvérektől eltérően inkább a Fiesta formavilágát felhasználva alkották meg – legalábbis ami az autó orrát és műszerfalát illeti. A Courier hátul sem osztozik a testesebb rokonaival, ugyanis azok egyen-fényszórójától eltérően, ebben az esetben egy kisebb megoldással operáltak a tervezők, bár továbbra is függőleges elrendezésben. Az autó oldalán mindkét változatban tolóajtót találunk, míg hátul a Tourneoban egyben, felfelé nyíló, a Transitban pedig kétszárnyas, oldalra nyíló ajtókat alkalmaztak a mérnökök.
Az utastérben kisautós környezet fogad minket, legalábbis a műszerfal és a középkonzol minőségét és anyagválasztását illeti. Ezzel ellentétben a helykínálatra nem lehet panasz. A kisáruszállító változatban a LED-es raktérvilágítás, az előrebuktatható utasülésnek köszönhetően akár 2,59 méteres tárgyak szállítása, a rakteret teljes szélességében és magasságában lezáró rekeszfal, a rögzítési pontok és a 2,6 köbméteres rakodótér ad okot arra, hogy kihúzzák magukat a mérnökök. A személyszállító változatnál pedig a hátsó utasok rendelkezésére álló fej és lábtér, a 60/40 arányban dönthető ülések és az így kialakítható 1656 literes raktér, a 30 milliméterrel szélesebb tolóajtók valamint a minőségi kialakítás az, amire büszkék az amerikaiak.
Van, amiben megegyezik a két verzió, ez pedig nem más, mint az erőforrások kínálata. Kétféle dízelt választhatunk a Courierhez: az 1.6 Duratorq TDCi-t 95 lóerővel és 3,7 literes gyári átlagfogyasztással, és az 1,5 literes öngyulladóst 75 lóerővel, melynek étvágya az elavultabb megoldások miatt 3,9 liter 100 kilométeren – ezt azonban bizonyosan kiegyenlítik majd az árakat illetően. Benzinesek közül mindössze egy lehetőséget ajánl a Ford, méghozzá a díjnyertes 1.0 EcoBoostot, ami a gyáriak elmondása szerint 5,2 literes átlagra képes.
A kék oválosok nem csak a kitűnő helykínálatot és a takarékos erőforrásokat emelik ki, hanem a kategóriában elsőként megjelenő biztonsági asszisztenseket is. Olyan megoldásokat nyújt a Ford a Courier mindkét változatában, mint a rengeteg légzsák, a sebességhatároló, az abroncsnyomás-figyelő rendszer, vagy a gyártó kitűnően működő SYNC központi egysége. Ez még mindig nem minden, hiszen ezentúl az elektronikus menetstabilizálónak már része a hegymeneti elindulássegítő, a kipörgésgátló és az oldaldőlés mérséklő berendezés is.
Az amerikai gyártónak tehát teljessé vált a kisáru- és személyszállító kínálata a dobozos Courierrel, melyre igazán büszkék lehetnek. A márka így pár év alatt teljesen kicserélte a palettáját, amivel immár a legfrissebb modellsorral büszkélkedhet.