Ford Tourneo Courier egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 32 pont / 84%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Courier maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 41 pont / 84%

A bábuk adatai alapján a Tourneo Courier maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a mellkas területén mindössze megfelelő eredményt ért el. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. A hátsó szélső ülések i-Size kompatibilisek. Mindenféle gyermekülés, ami az autóhoz kompatibilis, könnyen elhelyezhető a Courierben, kivéve a 0+ félig univerzális üléseket az első utas ülésén.

Gyalogosok – 27 pont / 74%

A Ford első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része már sokkal változatosabb képet mutatott. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen jó védelmet biztosít a motorháztető és a szélvédő, eltekintve a szélvédő aljától és a merev szélvédőoszlopoktól.

Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 56%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és ugyancsak teljesíti a követelményeket. A Tourneo Courierhez nem elérhető sávtartó asszisztens és önálló fékrendszer sem.

Ford Tourneo Courier egyterű törésteszt: összesen 4 csillag

Ford Tourneo Courier egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 2 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 73 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 73 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1,8 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,3 pont
Közepes ütközés 2,1 pont
Kis ütközés 1,9 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 10,6 pont
Ülés típusa Römer BabySafe + ISOFIX Base Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Opcionális
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP