Kia Soul családi autó törésteszt

Felnőtt utas – 31 pont / 87%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A műszerfal egyes darabjai veszélyt jelentenek a sofőr és az első utas térdére és combcsontjára. A bábukról leolvasott adatok alapján az autóval történő oldalütközésnél maximális pontot ért el a Soul. Ugyanakkor az ütközés után a sofőr oldalán lévő ajtó nem maradt teljesen reteszelve, ami miatt büntetőpont járt. A póznával történő oldalütközésnél a mellkas védelme csekélynek bizonyult, de az ülések jó eredményt értek el az ostorcsapás effektus elleni védelem területén.

Gyermek utas – 42 pont / 86 %

A bábuk adatai alapján a Kia maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken mind a 1,5, mind pedig a 3 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A 3 éves korú baba fejének előremozdulása nem volt veszélyes a menetiránnyal szemben elhelyezve, és a frontális ütközésnél mindkét bábu jól volt védve a gyermekülésben. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor az autó nem jelzi egyértelműen, hogy a légzsák milyen állapotban van.

Gyalogosok – 14 pont / 39%

A motorháztető első része rossz eredményt ért el az elgázolt gyalogosok lábának védelmére. Azon részek, melyek a gyalogos fejével ütköznek, szintén rossz értékeket mutattak. Mindössze a lökhárító ért el nagyobbrészt jó eredményt.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár minden Kia Soulhoz, ahogyan az első és hátsó utasok biztonsági övének becsatolására figyelmeztető rendszer is.

Kia Soul családi autó törésteszt eredménye: összesen 5 csillag

Kia Soul családi autó Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 12 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon gyújtásdoboz, kormányoszlop, műszerfali elemek, kesztyűtartó ajtaja
Koncentrált terhelés a térdre gyújtásdoboz, kormányoszlop, műszerfali elemek, kesztyűtartó ajtaja
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása fék – 63 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 21 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, 4 irányban mozgatható szövet
Fejtámla típusa Reaktív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,7 pont
Közepes ütközés 2,7 pont
Kis ütközés 2,6 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Fair G0/1 ISOFIX Fair G0/1 ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és tartókeret
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Alapfelszereltség
Hátsó utasok Alapfelszereltség

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP