Felnőtt utas – 33 pont / 87%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Volkswagenben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Sportsvan maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 42 pont / 85%
A bábuk adatai alapján a Golf Sportsvan maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyak területén mindössze megfelelő eredményt ért el. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, így ezt díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.
Gyalogosok – 22 pont / 62%
A Volkswagen első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen jó és megfelelő védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve a merev szélvédőoszlopoktól.
Biztonsági asszisztensek – 10 pont / 73%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és ugyancsak teljesíti a követelményeket. Egy vészfék-asszisztens is elérhető az autóhoz. Mivel ez nem jár alapáron, ezért az alacsonyabb sebességnél működő részét nem értékelték, azonban a magasabb sebességnél működésbe lépő funkciói jól teljesítettek és megfeleltek a követelményeknek. Sávtartó asszisztens is elérhető a Volkswagenhez, azonban ez a rendszer valószínűleg nem kerül bele az autók többségébe, így nem értékelték.
Volkswagen Golf Sportsvan egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 1 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Gáz – 26,5 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 17,9 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 8 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,9 pont | |
Közepes ütközés | 2,3 pont | |
Kis ütközés | 2,3 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 10,8 pont |
Ülés típusa | Bobsy G0+ ISOFIX | Bobsy G1 ISOFIX TT |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alapfelszereltség | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP