Opel Meriva egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 32 pont / 89%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A sofőr lábánál semmilyen veszélyes deformáció nem történt. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Az Opelben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Meriva maximális pontszámot kapott a sofőr sérüléseinek elkerülésére. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak gyenge védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 38 pont / 77%

Az Opel egy eltérő gyermekülés-rögzítési módszert ajánl a 3 éves korú gyermekek védelmét ellátó üléshez: amellett, hogy az ISOFIX pontokhoz és a felső hevederhez is rögzítjük az ülést, a hátsó ülés biztonsági öveit is alkalmaztuk. A tesztek értékelésénél a tulajdonosoknak figyelembe kell venniük, hogy az Euro NCAP ezt a módszert alkalmazta, így az elért pontszámok erre a rögzítésre értendőek.
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu előre történő elmozdulása nem volt veszélyes a frontális ütközés folyamán. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad megfelelő visszajelzést az autó. A Merivában megfelelő matrica található, mely jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 20 pont / 55%

A Meriva első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része csekély és rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző A-oszlopok nagyrészt rossz eredményt produkáltak.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség, és a hátsó ülésekhez is elérhető opcióként. Mivel a legtöbb autóba ezt megrendelik a tulajdonosok, így ezt is értékelte az Euro NCAP.

Opel Meriva egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Opel Meriva egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 3 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem mozdultak
Koncentrált terhelés a térdre nincs
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása gáz – 38 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 21 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, 4 irányban mozgatható szövet
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,1 pont
Közepes ütközés 2,5 pont
Kis ütközés 2,5 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 10,3 pont 9,4 pont
Ülés típusa GM / Britax Baby Safe Plus GM / Britax DUO Plus ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Felnőtt biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Alapfelszereltség
Hátsó utasok Opcionális

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP