Kia Venga / Hyundai ix20 egyterű törésteszt

Amikor a Venga 2010 elején először lett letesztelve, mutatott pár gyengeséget, főleg a frontális ütközés esetén, így csak négy csillagot kapott. A Kia nem volt ezzel megelégedve és egy sor fejlesztést eszközölt az eredmény javítására. A szerkezeti változások csökkentették a frontális ütközéskor tapasztalt csavarodást, a rögzítő rendszereket tovább finomították, hogy csökkentsék a mellkas és a combcsont sérülésének esélyét, módosították a hátsó üléseket, hogy javítsák a gyermekülések biztonságát, illetve csökkentették a biztonsági öv elszakadásának kockázatát. A Hyundai ix20 eredményei megegyeznek a Kia Vengáéval, hiszen a két autó azonos alapokra építkezik.

Felnőtt utas – 32 pont / 89%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A sofőr mellkasának védelmére csak csekély eredményt ért el az autó. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Ugyanakkor a kormányoszlop és a kulccsal való indításhoz szolgáló rész mutatott némi kockázatot a vezető combcsontjával kapcsolatban. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az ix20 és a Venga maximális pontszámot ért el.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély, míg a test többi részén jó védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 42 pont / 85%

A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a visszapattanás is megfelelően volt kontrollálva. A póznával történő oldalütközés esetén az összes bábu megfelelően volt védve. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, amiért díjazták, illetve megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 23 pont / 64%

Az ix20 és a Venga első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része csekély védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek rossz eredménnyel zártak.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló az eladott autók nagy részében megtalálható, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas és a hátsó sor számára alapfelszereltség.

Kia Venga / Hyundai ix20 egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Kia Venga / Hyundai ix20 egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 8 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon gyújtásdoboz, kormányoszlop és kormányzár
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 23 mm
Pedálok felfelé mozgása kuplung – 2 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 2 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Reaktív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,6 pont
Kis ütközés 2,3 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 11,9 pont 10,8 pont
Ülés típusa Fair G0/1S Fair G0/1S
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és tartókeret
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP