Mercedes-Benz B-osztály egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 35 pont / 97%

A B-osztályt opcionálisan fel lehet szerelni a Mercedes-Benz ’PRE-SAFE’ rendszerével, ami felkészíti az autót egy esetleges ütközésre. Az Euro NCAP ütközéses tesztjein ez a rendszer nem volt aktiválva. A frontális ütközéses teszten a B-osztály maximális pontszámot ért el, hiszen a vezető számára a test minden területén jó védelmet nyújtott. Az utas esetében az alsó lábszár megfelelő eredményének kivételével mindenhol jó védelmet nyújt az autó. A Mercedesben ugyanolyan jó védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára a térdük és a combcsontjuk környékén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a B-osztály maximális pontszámot ért el. A póznával történő oldalütközés esetén a mellkas védelme megfelelő, míg a test többi részének védelme jó volt. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 40 pont / 81%

A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, de csak akkor, ha az autó fel van szerelve a gyermekülést automatikusan érzékelő CPOD rendszerrel. Ez pedig nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel, így az autót nem díjazták. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, ezért díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.

Gyalogosok – 20 pont / 56%

A Tourneo Connect első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető eleje a legtöbb helyen rossz eredménnyel zárt, ezért nem kapott pontot. Az elgázolt gyermekek feje számára a legtöbb helyen jó védelmet biztosít a motorháztető, míg a felnőttek esetében rossz eredményeket mutatott az autó.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az összes üléshez alapból elérhető. A vezető által beállított sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz, de nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel, így nem lett értékelve.

Mercedes-Benz B-osztály egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Mercedes-Benz B-osztály egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 4 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 58 mm
Pedálok felfelé mozgása kuplung – 21 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,5 pont
Kis ütközés 2,6 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 11,2 pont 10,5 pont
Ülés típusa Romer BabySafe ISOFIX Plus Roemer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és rögzítőkeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESP Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP