Amikor a Venga 2010 elején először lett letesztelve, mutatott pár gyengeséget, főleg a frontális ütközés esetén, így csak négy csillagot kapott. A Kia nem volt ezzel megelégedve és egy sor fejlesztést eszközölt az eredmény javítására. A szerkezeti változások csökkentették a frontális ütközéskor tapasztalt csavarodást, a rögzítő rendszereket tovább finomították, hogy csökkentsék a mellkas és a combcsont sérülésének esélyét, módosították a hátsó üléseket, hogy javítsák a gyermekülések biztonságát, illetve csökkentették a biztonsági öv elszakadásának kockázatát. A Hyundai ix20 eredményei megegyeznek a Kia Vengáéval, hiszen a két autó azonos alapokra építkezik.
Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A sofőr mellkasának védelmére csak csekély eredményt ért el az autó. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Ugyanakkor a kormányoszlop és a kulccsal való indításhoz szolgáló rész mutatott némi kockázatot a vezető combcsontjával kapcsolatban. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az ix20 és a Venga maximális pontszámot ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély, míg a test többi részén jó védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 42 pont / 85%
A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a visszapattanás is megfelelően volt kontrollálva. A póznával történő oldalütközés esetén az összes bábu megfelelően volt védve. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, amiért díjazták, illetve megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 23 pont / 64%
Az ix20 és a Venga első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része csekély védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek rossz eredménnyel zártak.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló az eladott autók nagy részében megtalálható, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas és a hátsó sor számára alapfelszereltség.
Kia Venga / Hyundai ix20 egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 8 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | gyújtásdoboz, kormányoszlop és kormányzár | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 23 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | kuplung – 2 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 2 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Reaktív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,5 pont | |
| Közepes ütközés | 2,6 pont | |
| Kis ütközés | 2,3 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 11,9 pont | 10,8 pont |
| Ülés típusa | Fair G0/1S | Fair G0/1S |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és tartókeret |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


