Kezdőoldal / Hírek / Megjöttek a kisbusz ikrek – itt az új Opel Vivaro és Renault Trafic
Megjöttek a kisbusz ikrek - itt az új Opel Vivaro és Renault Trafic

A Renault és az Opel összeborulásából született kisbuszok mind a mai napig nagy népszerűségnek örvendenek, hiszen ki nem ismerné ebben a körökben a kissé öregedő Vivarót és Traficot. Érezték már a gyáriak is, hogy ideje lenne valami merőben újjal előrukkolni, így most nagy örömmel köszönthetjük francia-német egyezség második generációs gyermekeit.

Opel Vivaro kisbusz

Látványosra sikerült

Kívülről a legnagyobb különbségeket ismét az orrkiképzésnél észlelhetjük a két modell esetében, mégis azt mondhatjuk, hogy az eddig szinte csak a jelvényben eltérő járművek most bizony sajátosabb kisugárzást kaptak. Az Opel formatervezőinek feladata leginkább az elegancia és a masszív kiállás hangsúlyozása volt a cél, melyet a Vivaro esetében a hűtőrács krómozott betéteivel és a harapósan meghúzott ködlámpákkal értek el. Ezzel ellentétben a Renault emberei egy kedvesebb arcot próbáltak adni, melyet a fekete hűtőmaszkkal és a hatalmas márkajellel próbáltak hangsúlyozni.

A két kisbusz profilból nem sokat változott, ami ebben a szegmensben nem is elvárható, de éppen ennek köszönhetően továbbra is viszonylag könnyedén felismerhetjük őket. A páros oldalán egy hangsúlyos törésvonal jelent meg, ami az Opeltől származik, és egy kis dinamikát próbál csempészni a hatalmas felületű lemezek közé. A ledes nappali menetfényekkel operáló első fényszóró megegyezik a két kisbusz esetében.

Renault Trafic kisbusz

A Trafic kedvesebb arcot mutat

Arról egyelőre nincs hír, hogy az utastér milyen formát ölt, de azt biztosra vehetjük, hogy a konkurensekhez felzárkózva a Vivaro és a Trafic esetében is modernebb formában, jobb minőségű anyagokat felhasználva várják az utasokat. A többféle karosszériaváltozattól természetesen nem kell elbúcsúznunk. Az első generációknál alapból is 22 centiméterrel hosszabb újdonságok hosszított verzióban 40 centis toldást kapnak, és a tető magasságában is két megoldásból választhatnak a vásárlók.

Renault Trafic kisbusz

Oldalról szinte teljesen megegyeznek

Részleteket még a meghajtásról sem tudni, de annyi már biztos, hogy a „downsizing” jegyében csak 1,6 literes dízellel lesznek elérhetőek a hatalmas járművek. Ebből viszont két verzió lesz: egy szimpla, és egy dupla turbóval ellátott verzió, várhatóan 2-2 teljesítményszinttel. Az előző generációhoz hasonlóan ebben az esetben is többféle belső kialakítás is elérhető a Trafichoz és a Vivaróhoz, kezdve a kilencüléses személyszállítótól egészen a duplakabinos kisáruszállítóig.

Az ikerpár tagjai közül az Opel a gyártó lutoni gyárában, Angliában készül majd, míg a francia kisbusz a Franciaországban található Sandouville-ben készül majd. Alig várjuk már, hogy részletesebb információkkal is szolgálhassunk, és amint lehet, be is pattanjunk az újdonságokba.

Előző cikkA legjobb buszlimuzin lesz? - vázlatokon látható a következő Renault Espace Következő cikkHatalmas hétüléses BMW érkezhet - 2018-ra ígérik az X7-et

ugrás fel