Felnőtt utas – 34 pont / 94%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok jó védelmet mutattak az utas egész testére. Nem volt olyan belső alkatrész, mely komoly veszélyt jelentett volna a térdekre, vagy a combcsontra, így mind a sofőr, mind az utas számára jó védelmet nyújt az autó a test ezen területeire. Az oldalütközés folyamán megfelelő védelmet nyújtott az autó, ám az oszloppal történő oldalütközés folyamán a bordákra nagy nyomás helyeződött, így csak csekély védelmet nyújt a Zafira a mellkas környékén. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 40 pont / 83%
Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően. A frontális ütközés folyamán a menetiránynak megfelelően helyet foglaló, 3 éves gyermeknek megfelelő bábu nem szenvedett komoly sérüléseket, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu védve volt a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a fej sérüléseit.
Gyalogosok – 19 pont / 53%
A legtöbb helyen rossz védelmet mutatott az autó, ahol az elgázolt felnőtt gyalogosok fejével érintkezik, ám az alacsonyabbak, és a gyermekek számára nagyrészt jó védelmet nyújt. A csípő és a medence környékére minden ponton rossz eredményt mutatott a Zafira. Az első lökhárító nagyrészt jó védelmet nyújt az elgázolt gyalogosok lábát illetően, de vannak csekély és rossz védelmet nyújtó részei is.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az Opelhez, és teljesíti az Euro NCAP követelményeit. Sebességkorlátozó rendszerek opcionálisan elérhetőek az autóhoz, míg biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés alapáron jár az első és a hátsó utasok számára is.
Opel Zafira Tourer egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 1 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nincs | |
Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,5 pont | |
Közepes ütközés | 2,3 pont | |
Kis ütközés | 2,6 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,2 pont | 10,3 pont |
Ülés típusa | Römer Babysafe Plus | Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP