Opel Zafira Tourer egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 94%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok jó védelmet mutattak az utas egész testére. Nem volt olyan belső alkatrész, mely komoly veszélyt jelentett volna a térdekre, vagy a combcsontra, így mind a sofőr, mind az utas számára jó védelmet nyújt az autó a test ezen területeire. Az oldalütközés folyamán megfelelő védelmet nyújtott az autó, ám az oszloppal történő oldalütközés folyamán a bordákra nagy nyomás helyeződött, így csak csekély védelmet nyújt a Zafira a mellkas környékén. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 40 pont / 83%

Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően. A frontális ütközés folyamán a menetiránynak megfelelően helyet foglaló, 3 éves gyermeknek megfelelő bábu nem szenvedett komoly sérüléseket, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu védve volt a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a fej sérüléseit.

Gyalogosok – 19 pont / 53%

A legtöbb helyen rossz védelmet mutatott az autó, ahol az elgázolt felnőtt gyalogosok fejével érintkezik, ám az alacsonyabbak, és a gyermekek számára nagyrészt jó védelmet nyújt. A csípő és a medence környékére minden ponton rossz eredményt mutatott a Zafira. Az első lökhárító nagyrészt jó védelmet nyújt az elgázolt gyalogosok lábát illetően, de vannak csekély és rossz védelmet nyújtó részei is.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az Opelhez, és teljesíti az Euro NCAP követelményeit. Sebességkorlátozó rendszerek opcionálisan elérhetőek az autóhoz, míg biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés alapáron jár az első és a hátsó utasok számára is.

Opel Zafira Tourer egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Opel Zafira Tourer egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 1 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nincs
Koncentrált terhelés a térdre nincs
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdult
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,3 pont
Kis ütközés 2,6 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,2 pont 10,3 pont
Ülés típusa Römer Babysafe Plus Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP