Felnőtt utas – 35 pont / 96%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Grand C-Max a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu szintén jó eredményeket mutatott, kivéve a mellkas területén, ahol megfelelő védelmet nyújt az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 40 pont / 81%
A bábuk adatait megvizsgálva az ütközéses tesztek folyamán nagyon kevés pontot vesztett a Ford a 3 éves gyermekek védelmének értékelésénél. A bábu fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a gyermekülés megfelelő védelmet nyújt oldalütközés esetén is, ugyanígy a 1,5 éves gyermekek számára is. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, de a szervezet által tesztelt verzióban ez az opció nem szerepelt. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 18 pont / 50%
A C-Max első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek rossz eredménnyel zártak.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség. A sofőr által állítható sebességkorlátozó opcióként érhető el.
Ford Grand C-Max egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 18 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 26 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | fék – 2 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,8 pont | |
Közepes ütközés | 2,7 pont | |
Kis ütközés | 2,7 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 11,6 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Römer Baby safe plus | Römer Duo plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videó: Euro NCAP