Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Toyotában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Verso a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély védelmet mutatott, ami a bordákra történő nagy nyomás alapoz meg. Az ülés és a fejtámla szintén csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 37 pont / 75%
A 3 éves gyermeknek megfelelő bábu fejének előremozdulása meghaladta a megengedett limitet a frontális ütközés folyamán, amivel veszélyezteti a gyermeket a belső alkatrészekkel történő ütközéssel. Ugyanakkor a bábu nem esett ki a gyermekülésből, és az oldalütközés folyamán mind a 3, mind a 1,5 évesnek megfelelő baba megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 25 pont / 69%
A Verso jól szerepelt a gylogosvédelmi teszteken. Az első lökhárítója maximum pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető szintén jó eredményt ért el a legtöbb helyen, ugyanakkor az első része nulla pontot kapott.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés minden utas számára elérhető.
Toyota Verso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 20 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 78 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Van | |
| Mellkast védő légzsák | Van | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, 6 irányban mozgatható szövet | |
| Fejtámla típusa | Reaktív | |
| Geometriai értékelés | 0,4 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2 pont | |
| Közepes ütközés | 1,6 pont | |
| Kis ütközés | 2 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 11,7 pont | 4,9 pont |
| Ülés típusa | Britax Romer Baby Safe | Britax Romer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Sérülékeny |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Alapfelszereltség | |
| Hátsó utasok | Alapfelszereltség | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


