Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Toyotában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Verso a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély védelmet mutatott, ami a bordákra történő nagy nyomás alapoz meg. Az ülés és a fejtámla szintén csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 37 pont / 75%
A 3 éves gyermeknek megfelelő bábu fejének előremozdulása meghaladta a megengedett limitet a frontális ütközés folyamán, amivel veszélyezteti a gyermeket a belső alkatrészekkel történő ütközéssel. Ugyanakkor a bábu nem esett ki a gyermekülésből, és az oldalütközés folyamán mind a 3, mind a 1,5 évesnek megfelelő baba megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 25 pont / 69%
A Verso jól szerepelt a gylogosvédelmi teszteken. Az első lökhárítója maximum pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető szintén jó eredményt ért el a legtöbb helyen, ugyanakkor az első része nulla pontot kapott.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés minden utas számára elérhető.
Toyota Verso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 20 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 78 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Van | |
Mellkast védő légzsák | Van | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, 6 irányban mozgatható szövet | |
Fejtámla típusa | Reaktív | |
Geometriai értékelés | 0,4 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2 pont | |
Közepes ütközés | 1,6 pont | |
Kis ütközés | 2 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 11,7 pont | 4,9 pont |
Ülés típusa | Britax Romer Baby Safe | Britax Romer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Sérülékeny |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Alapfelszereltség | |
Hátsó utasok | Alapfelszereltség |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP