A BMW hamarosan érkező egyterűjének méltó fogadtatása érdekében a hazánkban is készülő Mercedes-Benz B-osztályt ismét tervezőasztalra helyezték. Noha a külsőn igencsak kis mértékben vélhetjük felfedezni az újítás hatását, számos kis részletet gondoltak újra a mérnökök, és az ígért elektromos hajtáslánc is bekerült a prémium egyterű kínálatába.
Az autó külsejét illetően mindössze a finoman átrajzolt, nagyobb légbeömlők, némi króm megjelenése és a hátsó lámpák aprócska átszabása jelenti a változást, aminek felfedezéséhez igazán szakavatott szemekre van szükség. Az első fényszóró berendezése is változhat a frissítés vonzataként, ezt a lehetőséget azonban csak az opcionális LED High Performance fényszórórendszer megrendelésével kapják meg a vevők, de ugyanez igaz az AMG sportcsomagra is, mely ugyancsak most került a kínálatba, és a képeken szereplő piros modellen is jelen van.
Belül is inkább a technikai újítások a jellemzők: a németek új rendszerét megkapó központi kijelző 8 colosra hízott, a hangulatvilágítást immár 12 színben állíthatjuk és ezentúl kulcsnélküli bejutás és indítás is elérhető. Biztonság terén is fejlődött a B, az ütközést megakadályozó érzékelők a frissítés hatására már 60 és 200 km/h között képesek működni, aminek keretein belül részlegesen önálló fékezést produkálnak. Az éberségfigyelő is ötfokozatú skálán tudja megjeleníteni, hogyan is állunk energiával az autó szerint, míg a connect me szolgáltatással könnyen elérhetővé vált az assistance vagy a vészhívás funkció.
Az erőforrások terén sem történtek nagyobb változások, habár a nyolctagú (négy dízel és négy benzines) paletta nem is igényelte igazán az újítást. Az egyetlen változást az ezentúl a 136 lóerős B 200 CDI modellhez is párosítható 4Matic összkerékhajtás jelenti. Az alternatív hajtások terén azonban történtek előrelépések, méghozzá a gázzal működő B 200 és az elektromos B-osztály megjelenésével, melyek novembertől lesznek elérhetőek.
A villanyos egyterű pedig nem fogja vissza magát: rögtön 180 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal támad, mely 7,9 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé. Az elektromos autóktól megszokott egyfokozatú váltó a Mercedes esetében igencsak hosszúra sikerült, hiszen akár 160 km/h-s sebességgel is száguldhatunk a kis csillagossal. Mindezek ellenére a 28 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag mindössze 137 kilométeres hatótávot biztosít, ami inkább csak városi használatra predesztinálja az autót. A hagyományos konnektorról történő feltöltés 3 és fél órát vesz igénybe, de a töltés nem egyenesen arányos, hiszen a teljes töltési idő 57 %-a alatt 70%-os szintre kerülnek az akkumulátorok, így 2 órányi töltéssel körülbelül 100 kilométert tehetünk meg.
Ugyan ezekre a különleges hajtásláncokra még várnunk kell novemberig, a mostantól megrendelt B-osztályok már frissített verzióban érkeznek meg a tulajdonosaikhoz. Az árak valószínűleg nem változnak a ráncfelvarrás hatására, így továbbra is hétmilliós listaáron érhetjük el az autót, ameyhez már 4 év vagy 120 ezer kilométeres garanciális időszakon belüli szervizek is járnak.
Kapcsolódó bejegyzések:
- Gyártósoron az elektromos egyterű Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive
- Frissül a magyar prémium egyterű – ősszel jön a ráncfelvarrott B-osztály
- Magyar Mercedes-Benz – 1 milliónál jár a prémium egyterű B-osztály
- Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive – az első elektromos egyterű
- Mercedes-Benz B-osztály egyterű törésteszt