Felnőtt utas – 33 pont / 91%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Range Rover ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldali bábu a frontális ütközés során jó eredményt mutatott a test minden részén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Range Rover maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 41 pont / 84%
A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad egyértelmű jelzést az autó. A nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről kellően tájékoztat a Range Rover.
Gyalogosok – 23 pont / 63%
A Hyundai első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. A motorháztető az elgázolt gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt ért el, míg a felnőttek fejével találkozó részeken szintén nagyrészt jó minősítést kapott.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első két utas számára, hátul nem elérhető a rendszer. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz, de nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel.
Land Rover Range Rover prémium SUV törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 15 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdultak | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, bőr, 12 irányban elektromosan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,6 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,3 pont | |
Közepes ütközés | 1,7 pont | |
Kis ütközés | 2,1 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 11,1 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer Baby-Safe | Britax Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alap | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP