Felnőtt utas – 30 pont / 84%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Tourneo Custom műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára veszélyt jelenthetnek. A Ford maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén csekély védelmet mutatott az autó, a fejnél és a csípőnél pedig jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 44 pont / 90%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Tourneo Custom maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést és az autó tiszta jelzésekkel szolgál a légzsák állapotával és a veszélyekkel kapcsolatban.
Gyalogosok – 14 pont / 48%
Az első lökhárító vegyes védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, míg néhány helyen jó, addig más helyeken csekély és rossz értékelést kapott. A motorháztető azon részei, amik az elgázolt felnőtt és gyermek gyalogos fejével ütköznek nagyrészt csekély és rossz értékelést kaptak, de néhány helyen sikerült jó eredményt is elérni. A motorháztető elejének értékelése szükségtelen volt annak formája és magassága miatt.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de az eladott autók több mint felében benne van és megfelel a követelményeknek.
Ford Tourneo Custom kisbusz törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 9 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 36 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop műszerfal vége és kesztyűtartó | |
Koncentrált terhelés a térdre | Kormányoszlop műszerfal vége és kesztyűtartó | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 48 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | kuplung – 64 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Van | |
Mellkast védő légzsák | Van | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | – | |
Fejtámla típusa | – | |
Geometriai értékelés | 0 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 0 pont | |
Kis ütközés | 0 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 12 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax Baby Safe Plus ISOFIX | Britax Duo Plus ISOFIX |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és felső heveder | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Opcionális | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Csak sofőr | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP