Ford Tourneo Custom kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 30 pont / 84%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Tourneo Custom műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára veszélyt jelenthetnek. A Ford maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén csekély védelmet mutatott az autó, a fejnél és a csípőnél pedig jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 44 pont / 90%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Tourneo Custom maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést és az autó tiszta jelzésekkel szolgál a légzsák állapotával és a veszélyekkel kapcsolatban.

Gyalogosok – 14 pont / 48%

Az első lökhárító vegyes védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, míg néhány helyen jó, addig más helyeken csekély és rossz értékelést kapott. A motorháztető azon részei, amik az elgázolt felnőtt és gyermek gyalogos fejével ütköznek nagyrészt csekély és rossz értékelést kaptak, de néhány helyen sikerült jó eredményt is elérni. A motorháztető elejének értékelése szükségtelen volt annak formája és magassága miatt.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de az eladott autók több mint felében benne van és megfelel a követelményeknek.

Ford Tourneo Custom kisbusz törésteszt: összesen 5 csillag

Ford Tourneo Custom kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 9 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 36 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Kormányoszlop műszerfal vége és kesztyűtartó
Koncentrált terhelés a térdre Kormányoszlop műszerfal vége és kesztyűtartó
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 48 mm
Pedálok felfelé mozgása kuplung – 64 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása
Fejtámla típusa
Geometriai értékelés 0 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 0 pont
Kis ütközés 0 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Britax Baby Safe Plus ISOFIX Britax Duo Plus ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és felső heveder ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Opcionális
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Csak sofőr
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP