A BMW alighogy bemutatta első egyterű modelljét, máris bővült családi autóinak palettája. Na persze nem kell vadonatúj típusra gondolnunk, mindössze a 2-es Active Tourer átdolgozásáról van szó, mely ezentúl Grand Tourer néven még nagyobb helyet és plusz két ülést kínál a vásárlóknak.
A bajorok formatervezőinek munkáját dicséri, hogy a tekintélyes növekedés ellenére mégsem hat kifejezetten bumfordinak az autó, noha a hátsó traktust jobban megnézve azért könnyedén tetten érhető a változás. Ez persze nem is meglepő, hiszen nem kevesebb, mint 21 centimétert nőtt az egyterű, hogy ezzel jóval nagyobb csomagteret, vagy éppen plusz két férőhelyet kínáljon.
Előbbi igencsak jól sikerült, hiszen immár nem kevesebb, mint 648-805 liternyi csomagot pakolhatunk be – a középső üléssor elhelyezkedésétől függően. Ha ledöntjük a középső üléssort, már a dobozos modelleket ostromló, 1,9 köbméteres rakteret kapunk, ami önmagában is 400 liternyi növekedést jelent a normál Acive Tourerhez képest. Ugyan csomagok szempontjából ez rengeteg hely, de ha egy kétszemélyes üléspadot akarunk bezsúfolni ide, akkor máris más a helyzet. Mindezek ellenére a BMW meghúzta ezt a lépést, noha minden bizonnyal a gyáriak is inkább csak a gyermekekre gondoltak, amikor betették a plusz két ülést.
Ezeket a nem elhanyagolható változásokat kivéve egyébként kívül-belül hasonlót kapunk, mint a kisebb testvér esetében – leszámítva a meredekebb és terebélyesebb hátsót. Így tehát a Grand Tourer is kiváló személyre szabhatósággal, rengeteg, fejlett opcióval és végtelen praktikummal lett megáldva. Mindezek mellett még olyan kiegészítőket is kérhetünk az egyterű BMW-hez, mint a tetőcsomagtartó, a kerékpártartó vagy éppen a tablet tartó.
Erőforrások tekintetében szintén nem számíthatunk változásokra: a belépőt ezúttal is az 1,5 literes turbós benzines és dízel jelenti. Előbbi 136 lóerőt és 220 Nm-t ad a sofőr kezébe, mellyel 9,5 másodperces 0-100-as sprintre képes az autó. Ez 2 tizedes különbséget jelent a kisebb testvérhez képest – természetesen negatív irányba. Fogyasztásban ugyancsak számíthatunk némi pluszra, ám a 2-6 deciliternyi különbségek a teljes paletta esetében nem nevezhető számottevőnek. Így egyébként 3,9 és 6,4 l/100 km közötti értékeket kapunk. Előbbi egyébként a fent említett 1,5 literes dízelhez tartozik, mely 116 lóerőt és 270 Nm-t tud felmutatni.
A következő lépcsőt a kétliteres szerkezetek jelentik. A hagyományosabb üzemanyaggal hajtott egység 192 lóerőt és 280 Nm csúcsnyomatékot tud felmutatni, amivel már sportosnak mondható, 7,6 szekundumos 0-100-as sprintre elég. A 2,0 literes öngyulladós egyelőre két teljesítményszinten lesz elérhető: a 218d jelzéssel ellátott változat optimálisnak mondható 150 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm-es nyomatékkal, míg a 220d már 190 lóerővel és 400 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Utóbbihoz szériában jár az xDrive összkerékhajtás és a kiváló nyolcfokozatú automata, amikkel 7,6 szekundumos 0-100-as sprintre képes és 218 km/h-ig képes gyorsítani. Az automataváltót egyébként a többi változathoz is kérhetjük felár ellenében.
A későbbiekben további teljesítményszintek is elérhetőek lehetnek, akárcsak a kisebb testvér esetében. A 20d jelű verziónak jöhet az elsőkerékhajtású változata, míg a 2,0 literes benzines 25i utónévvel 231 lóerőt adhat majd a jövőbeli tulajdonosoknak.
A 2-es Grand Tourer várhatóan nyárra érkezhet meg a hazai kereskedésekbe. A típus árcédulájáról egyelőre nem szeretnénk komolyabb jóslásokba bocsátkozni, de a kiindulópont mindenképpen a kisebb testvér lehet. A különbség körülbelül egymillió forintra rúghat, így 8,3 millió környéki indulóval számolhatunk, mely egy jól felszerelt változat esetében valamivel 10 millió fölé adódhat, míg a legjobban felszerelt verzió akár az alapár dupláját is kiadhatja.