Felnőtt utas – 21 pont / 56%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Ugyanakkor a kormányoszlop és a gyújtáskapcsoló doboza veszélyt jelenthet a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Berlingo maximális pontszámot ért el a test minden részén. A mellkast védő oldalsó, valamint a fejet védő függönylégzsákok ugyan kérhetők az autóhoz, de mivel a függönylégzsák nem alapáras elem, így a póznával történő oldalütközéses teszt nem került elvégzésre. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra elöl és hátul is.
Gyermek utas – 36 pont / 74%
A bábuk adatai alapján a Berlingo maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyakra ható erők nagyok voltak, és mellkas területén is csak megfelelő eredményt ért el. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor nincs teljesen tisztán jelölve a légzsák állapota. Mindenféle gyermekülés, ami az autóhoz kompatibilis, könnyen elhelyezhető az autóban.
Gyalogosok – 23 pont / 63%
A Citroën első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első éle már jóval vegyesebb képet mutatott: néhol jó, máshol pedig rossz vagy gyenge eredményt ért el. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen jó védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve az élektől és a merev szélvédőoszlopoktól.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 48%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség. A korábbi Berlingókban csak a sofőr számára volt elérhető a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés, ám az újabbakban már az anyósülés esetében is képes jelezni. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és teljesíti a követelményeket. A Citroënhez nem elérhető sávtartó asszisztens és önálló fékrendszer sem.
Citroën Berlingo családi autó törésteszt: összesen 3 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 5 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 28 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop, gyújtáskapcsoló doboza és a műszerfal alja | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Kormányoszlop, gyújtáskapcsoló doboza és a műszerfal alja | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Kuplung – 48 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 3 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Nincs | |
| Mellkast védő légzsák | Nincs | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 0,3 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 1,8 pont | |
| Közepes ütközés | 1,5 pont | |
| Kis ütközés | 1,9 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 9,4 pont |
| Ülés típusa | Römer BabySafe | Römer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Opcionális | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem elérhető | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


