Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt (2009)

Felnőtt utas – 31 pont / 87%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Picassóban nem volt olyan elem a műszerfalon, mely kockázatot jelentett volna a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén megfelelő eredményt ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak gyenge védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 38 pont / 78%

A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu fejének előre történő elmozdulása megfelelően volt kontrollálva a frontális ütközés során. A 1,5 éves korú babának megfelelő bábu a menetiránynak háttal volt elhelyezve. Az oldalütközés során mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad teljesen tiszta visszajelzést az autó.

Gyalogosok – 16 pont / 46%

A lökhárító maximális pontszámot ért el az elgázolt gyalogosok lábának védelmére. A motorháztető azon részei, melyek egy esetlegesen elgázolt gyermek fejével ütközhetnek, nagyrészt megfelelő eredményt érek el. Ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek egyáltalán nem kaptak pontot.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 89%

A C4 Picasso minden változata fel van szerelve elektronikus menetstabilizálóval. Az autóhoz alapáron jár az első és a középső sorban helyet foglaló utasok övének bekapcsolására figyelmeztető rendszer is. A sofőr által beállítható sebességtartó asszisztens szintén alapáras tétel minden verzióban.

Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Citroën C4 Picasso egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 4 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 17 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása fék – 23 mm
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,9 pont
Közepes ütközés 1,4 pont
Kis ütközés 1,3 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 10,8 pont 11,5 pont
Ülés típusa Britax Römer Baby Safe Britax Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX ISOFIX
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Átment
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP