
Felnőtt utas – 31 pont / 87%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Picassóban nem volt olyan elem a műszerfalon, mely kockázatot jelentett volna a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén megfelelő eredményt ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak gyenge védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 78%
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu fejének előre történő elmozdulása megfelelően volt kontrollálva a frontális ütközés során. A 1,5 éves korú babának megfelelő bábu a menetiránynak háttal volt elhelyezve. Az oldalütközés során mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad teljesen tiszta visszajelzést az autó.
Gyalogosok – 16 pont / 46%
A lökhárító maximális pontszámot ért el az elgázolt gyalogosok lábának védelmére. A motorháztető azon részei, melyek egy esetlegesen elgázolt gyermek fejével ütközhetnek, nagyrészt megfelelő eredményt érek el. Ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek egyáltalán nem kaptak pontot.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 89%
A C4 Picasso minden változata fel van szerelve elektronikus menetstabilizálóval. Az autóhoz alapáron jár az első és a középső sorban helyet foglaló utasok övének bekapcsolására figyelmeztető rendszer is. A sofőr által beállítható sebességtartó asszisztens szintén alapáras tétel minden verzióban.
Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 4 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 17 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | fék – 23 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,9 pont | |
Közepes ütközés | 1,4 pont | |
Kis ütközés | 1,3 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 10,8 pont | 11,5 pont |
Ülés típusa | Britax Römer Baby Safe | Britax Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX | ISOFIX |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Átment | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP