Citroën Berlingo családi autó törésteszt

Felnőtt utas – 21 pont / 56%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Ugyanakkor a kormányoszlop és a gyújtáskapcsoló doboza veszélyt jelenthet a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Berlingo maximális pontszámot ért el a test minden részén. A mellkast védő oldalsó, valamint a fejet védő függönylégzsákok ugyan kérhetők az autóhoz, de mivel a függönylégzsák nem alapáras elem, így a póznával történő oldalütközéses teszt nem került elvégzésre. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra elöl és hátul is.

Gyermek utas – 36 pont / 74%

A bábuk adatai alapján a Berlingo maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyakra ható erők nagyok voltak, és mellkas területén is csak megfelelő eredményt ért el. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor nincs teljesen tisztán jelölve a légzsák állapota. Mindenféle gyermekülés, ami az autóhoz kompatibilis, könnyen elhelyezhető az autóban.

Gyalogosok – 23 pont / 63%

A Citroën első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első éle már jóval vegyesebb képet mutatott: néhol jó, máshol pedig rossz vagy gyenge eredményt ért el. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen jó védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve az élektől és a merev szélvédőoszlopoktól.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 48%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség. A korábbi Berlingókban csak a sofőr számára volt elérhető a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés, ám az újabbakban már az anyósülés esetében is képes jelezni. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és teljesíti a követelményeket. A Citroënhez nem elérhető sávtartó asszisztens és önálló fékrendszer sem.

Citroën Berlingo családi autó törésteszt: összesen 3 csillag

Citroën Berlingo családi autó Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 5 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 28 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Kormányoszlop, gyújtáskapcsoló doboza és a műszerfal alja
Koncentrált terhelés a térdre Kormányoszlop, gyújtáskapcsoló doboza és a műszerfal alja
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Kuplung – 48 mm
Pedálok felfelé mozgása Kuplung – 3 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Nincs
Mellkast védő légzsák Nincs
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,3 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,8 pont
Közepes ütközés 1,5 pont
Kis ütközés 1,9 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 9,4 pont
Ülés típusa Römer BabySafe Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Felnőtt biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Opcionális
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP