Felnőtt utas – 35 pont / 96%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Grand C-Max a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu szintén jó eredményeket mutatott, kivéve a mellkas területén, ahol megfelelő védelmet nyújt az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 40 pont / 81%
A bábuk adatait megvizsgálva az ütközéses tesztek folyamán nagyon kevés pontot vesztett a Ford a 3 éves gyermekek védelmének értékelésénél. A bábu fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a gyermekülés megfelelő védelmet nyújt oldalütközés esetén is, ugyanígy a 1,5 éves gyermekek számára is. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, de a szervezet által tesztelt verzióban ez az opció nem szerepelt. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 18 pont / 50%
A C-Max első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek rossz eredménnyel zártak.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség. A sofőr által állítható sebességkorlátozó opcióként érhető el.
Ford Grand C-Max egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 18 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 26 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | fék – 2 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,8 pont | |
| Közepes ütközés | 2,7 pont | |
| Kis ütközés | 2,7 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 11,6 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Römer Baby safe plus | Römer Duo plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videó: Euro NCAP


