Land Rover Range Rover prémium SUV törésteszt

Felnőtt utas – 33 pont / 91%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Range Rover ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldali bábu a frontális ütközés során jó eredményt mutatott a test minden részén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Range Rover maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 41 pont / 84%

A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad egyértelmű jelzést az autó. A nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről kellően tájékoztat a Range Rover.

Gyalogosok – 23 pont / 63%

A Hyundai első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. A motorháztető az elgázolt gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt ért el, míg a felnőttek fejével találkozó részeken szintén nagyrészt jó minősítést kapott.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első két utas számára, hátul nem elérhető a rendszer. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz, de nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel.

Land Rover Range Rover prémium SUV törésteszt: összesen 5 csillag

Land Rover Range Rover prémium SUV Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 15 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdultak
Pedálok felfelé mozgása nem mozdultak
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, bőr, 12 irányban elektromosan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,6 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,3 pont
Közepes ütközés 1,7 pont
Kis ütközés 2,1 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 11,1 pont
Ülés típusa Britax-Römer Baby-Safe Britax Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Felnőtt biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP