Felnőtt utas – 34 pont / 96%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Hyundaiban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Santa Fe maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 43 pont / 89%
A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, valamint a nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről is, így ezt díjazták.
Gyalogosok – 25 pont / 71%
A Hyundai első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz és csekély eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. Az autó aktív, felugró motorháztetővel rendelkezik, mely az érzékelők jelzésére egy gyalogos elgázolásakor megemelkedik, hogy csökkentse az esélyt a kemény elemekkel történő ütközésre. A Santa Fe a tesztek alatt bizonyította, hogy a rendszer különböző sebességgel és különböző méretű gyalogosok esetén is jól működik, így értékelve lett. A motorháztető így az elgázolt gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt ért el, míg a felnőttek fejével találkozó részeken szintén nagyrészt jó minősítést kapott, mindössze a szélvédő alsó részén lett csekély és rossz a védelem.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első két utas számára, hátul nem elérhető a rendszer. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz és találkozik a szervezet követelményeivel.
Hyundai Santa Fe családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 4 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 83 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Fék – 40 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,3 pont | |
Közepes ütközés | 2,5 pont | |
Kis ütközés | 2,4 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,9 pont | 11,5 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer Baby-Safe Plus | Britax Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alap | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP