Hyundai Santa Fe családi SUV törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 96%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Hyundaiban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Santa Fe maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 43 pont / 89%

A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, valamint a nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről is, így ezt díjazták.

Gyalogosok – 25 pont / 71%

A Hyundai első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz és csekély eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. Az autó aktív, felugró motorháztetővel rendelkezik, mely az érzékelők jelzésére egy gyalogos elgázolásakor megemelkedik, hogy csökkentse az esélyt a kemény elemekkel történő ütközésre. A Santa Fe a tesztek alatt bizonyította, hogy a rendszer különböző sebességgel és különböző méretű gyalogosok esetén is jól működik, így értékelve lett. A motorháztető így az elgázolt gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt ért el, míg a felnőttek fejével találkozó részeken szintén nagyrészt jó minősítést kapott, mindössze a szélvédő alsó részén lett csekély és rossz a védelem.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első két utas számára, hátul nem elérhető a rendszer. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz és találkozik a szervezet követelményeivel.

Hyundai Santa Fe családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag

Hyundai Santa Fe családi SUV Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 4 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 83 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 40 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,3 pont
Közepes ütközés 2,5 pont
Kis ütközés 2,4 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,9 pont 11,5 pont
Ülés típusa Britax-Römer Baby-Safe Plus Britax Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Felnőtt biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP