Felnőtt utas – 34 pont / 94%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Kiában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Carens maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 37 pont / 76%
A bábuk adatai alapján a Carens maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Ugyanakkor az oldalütközés esetén a 3 éves korú bábu feje nem volt megfelelően védve a gyermekülés által az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, így ezt díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.
Gyalogosok – 23 pont / 64%
A Carens első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető elejének túlnyomó része csekély védelmet nyújt az elgázolt gyalogos medencéje számára. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen megfelelő védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve a merev szélvédőoszlopoktól.
Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban, sőt a hétüléses változat esetében a harmadik sor számára is. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és ugyancsak teljesíti a követelményeket.
Kia Carens egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 7 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 11 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 74,3 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Fék – 40,1 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,5 pont | |
Közepes ütközés | 2,8 pont | |
Kis ütközés | 2,7 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,5 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer BabySafe Plus | Maxi-Cosi Pearl |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Sebezhető |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alapfelszereltség | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP