Kia Carens egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 94%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Kiában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Carens maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 37 pont / 76%

A bábuk adatai alapján a Carens maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 1,5 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Ugyanakkor az oldalütközés esetén a 3 éves korú bábu feje nem volt megfelelően védve a gyermekülés által az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, így ezt díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.

Gyalogosok – 23 pont / 64%

A Carens első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető elejének túlnyomó része csekély védelmet nyújt az elgázolt gyalogos medencéje számára. Az elgázolt gyalogos feje számára a legtöbb helyen megfelelő védelmet biztosít a motorháztető, eltekintve a merev szélvédőoszlopoktól.

Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban, sőt a hétüléses változat esetében a harmadik sor számára is. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető, és ugyancsak teljesíti a követelményeket.

Kia Carens egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Kia Carens egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 7 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 11 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 74,3 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 40,1 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,8 pont
Kis ütközés 2,7 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,5 pont 12 pont
Ülés típusa Britax-Römer BabySafe Plus Maxi-Cosi Pearl
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és lábtámasz
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Sebezhető
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alapfelszereltség
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP