Felnőtt utas – 34 pont / 93%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az első utas védelme a test egész területén jó. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a V-osztály a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára egyaránt jó védelmet nyújt. A Mercedes-Benz maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas területén csekély védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 43 pont / 87%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a V-osztály maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. A gyermekülések beszereléséhez minden információt megad az autó. Az utasoldali légzsák automatikusan kikapcsolódik, ha menetiránnyal szemben helyezünk el benne gyerekülést. A rendszer különbözik a Mercedes-Benz eddigi megoldásától, hiszen már nem csak specifikus ülésekkel működik.
Gyalogosok – 20 pont / 67%
A V-osztály orrának magassága és kialakítása miatt nem lehetett tesztelni a motorháztető első részét. A motorháztetőnek azon részei melyek egy gyalogos fejével ütköznének, a csekélytől a jóig terjedő eredményeket mutattak, míg a merev szélvédőoszlopok rossz minősítést kaptak. Az első lökhárító maximális pontot kapott a gyalogosok lábának védelmére.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr és az első utas számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de az eladott autók több mint felében benne van és megfelel a követelményeknek.
Mercedes-Benz V-osztály kisbusz törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 2 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 4 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | fék – 22,37 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | fék – 24,21 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Van | |
| Mellkast védő légzsák | Van | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 3,7 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 0 pont | |
| Közepes ütközés | 0 pont | |
| Kis ütközés | 0 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves | 
| Értékelés | 12 pont | 12 pont | 
| Ülés típusa | Britax Baby Safe + ISOFIX Base | Britax Duo Plus | 
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően | 
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder | 
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve | 
| Fej gyorsulása | Jó | Jó | 
| Mellkas nyomása | Jó | Jó | 
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve | 
| Fej gyorsulása | Jó | Jó | 
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Aktív, opcionális | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Elérhető | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


