Felnőtt utas – 32 pont / 88%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Mitsubishiben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. A sofőr helyén ülő bábú sípcsontnál lévő érzékelője csekély védelmet mutatott a láb térd alatti részére. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az Outlander PHEV maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 41 pont / 84%
A bábukról leolvasott adatok alapján, a dinamikus teszteken maximális pontot ért el az Outlander PHEV a 1,5 évesek védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a mellkas területén is megfelelően védi a gyermeket. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, valamint a nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről is, így ezt díjazták. A normál verziókhoz képest a PHEV-nél kijavították a használati utasítást, így már teljesen világos, hogy milyen gyermekülést milyen pozícióban lehet behelyezni az autóba.
Gyalogosok – 23 pont / 64%
A Mitsubishi első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. A motorháztető többi része a legtöbb helyen jó vagy megfelelő eredményt ért el az elgázolt gyalogosok fejével ütköző részeken, mindössze a szélvédő kemény oszlopainál lett rossz a védelem.
Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a hátsó utasok számára. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz és találkozik a szervezet követelményeivel.
Mitsubishi Outlander PHEV családi autó törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 9 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 6 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 83 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | Fék – 20 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,1 pont | |
| Közepes ütközés | 2,6 pont | |
| Kis ütközés | 2,3 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 10,3 pont |
| Ülés típusa | Fair G0/1S | Britax Römer Duo Plus ISOFIX |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Alap | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Átment | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


