Felnőtt utas – 29 pont / 75%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára, ugyanakkor a Nissan kormányoszlopának alja és a műszerfal egyes elemei kockázatot jelenthetnek a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó a test legtöbb részén jó eredményt ért el, kivéve a mellkast, ahol megfelelőt. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten az e-NV200 a mellkas területén csekély védelmet nyújt. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 80%
A bábukról leolvasott adatok alapján az e-NV200 maximum pontot kapott a 1,5 éves korú gyermekek védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyaki védelem csekély volt. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor az autó nem ad világos jelzéseket az esetleges veszélyekről és a légzsák állapotáról. Minden, a Nissanhoz ajánlott gyermekülés könnyen rögzíthető az autóban.
Gyalogosok – 22 pont / 60%
A Nissan első lökhárítója nagyrészt jó és megfelelő védelmet nyújtott a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része nagyrészt rossz eredményeket ért el. A motorháztető többi része a legtöbb helyen megfelelő és csekély eredményt ért el, leszámítva a merev szélvédőoszlopoknál lévő kemény részeket.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 38%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első sorban. Sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz opcióként, ugyanakkor az autó ezt némely esetekben felülírhatja, így nem felel meg a követelményeknek. Az e-NV200 nem szerelhető fel autonóm fékrendszerrel és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel sem.
Nissan e-NV200 elektromos kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 26 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 5 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | műszerfal, kormányoszlop | |
Koncentrált terhelés a térdre | műszerfal, kormányoszlop | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | fék – 70,6 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | gáz – 26 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,7 pont | |
Közepes ütközés | 1,4 pont | |
Kis ütközés | 1,8 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 11,5 pont |
Ülés típusa | Maxi Cosi Cabriofix and EasyFix | Maxi Cosi Pearl and Familyfix |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alap | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Megbukott | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP