Nissan e-NV200 elektromos kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 29 pont / 75%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára, ugyanakkor a Nissan kormányoszlopának alja és a műszerfal egyes elemei kockázatot jelenthetnek a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó a test legtöbb részén jó eredményt ért el, kivéve a mellkast, ahol megfelelőt.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten az e-NV200 a mellkas területén csekély védelmet nyújt. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 39 pont / 80%

A bábukról leolvasott adatok alapján az e-NV200 maximum pontot kapott a 1,5 éves korú gyermekek védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyaki védelem csekély volt. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor az autó nem ad világos jelzéseket az esetleges veszélyekről és a légzsák állapotáról. Minden, a Nissanhoz ajánlott gyermekülés könnyen rögzíthető az autóban.

Gyalogosok – 22 pont / 60%

A Nissan első lökhárítója nagyrészt jó és megfelelő védelmet nyújtott a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része nagyrészt rossz eredményeket ért el. A motorháztető többi része a legtöbb helyen megfelelő és csekély eredményt ért el, leszámítva a merev szélvédőoszlopoknál lévő kemény részeket.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 38%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, de csak az első sorban. Sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz opcióként, ugyanakkor az autó ezt némely esetekben felülírhatja, így nem felel meg a követelményeknek. Az e-NV200 nem szerelhető fel autonóm fékrendszerrel és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel sem.

Nissan e-NV200 elektromos kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag

Nissan e-NV200 elektromos kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 26 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 5 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon műszerfal, kormányoszlop
Koncentrált terhelés a térdre műszerfal, kormányoszlop
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása fék – 70,6 mm
Pedálok felfelé mozgása gáz – 26 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,7 pont
Közepes ütközés 1,4 pont
Kis ütközés 1,8 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 11,5 pont
Ülés típusa Maxi Cosi Cabriofix and EasyFix Maxi Cosi Pearl and Familyfix
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Megbukott
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP