Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A sofőr lábánál semmilyen veszélyes deformáció nem történt. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Peugeot-ban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az 5008 maximális pontszámot kapott a sofőr sérüléseinek elkerülésére. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak csekély védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla szintén csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 79%
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu fejének előre történő elmozdulása megfelelően volt kontrollálva a frontális ütközés során. A 1,5 éves korú babának megfelelő bábu a menetiránynak háttal volt elhelyezve. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad megfelelő visszajelzést az autó. Az 5008-ban található matrica, mely jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést, nem érhető el minden nyelven, így nem lett értékelve. A Peugeot díjazva lett azért, mert a második sorban mind a három ülésre ISOFIX-xel és felső hevederrel lehet rögzíteni egy gyermekülést, és ezek megfelelően is annak jelölve.
Gyalogosok – 13 pont / 37%
A motorháztető első része rossz védelmet nyújt a gyalogosok lába számára. Ugyanígy, az elgázolt gyermekek és felnőttek fejével ütköző részek is rossz eredményt értek el, így nem kaptak pontot. Csak a lökhárító ért el jó eredmény, és kapott maximális pontot a gyalogosok lábának védelmére.
Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 97%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az összes utas számára alapfelszereltség. Mivel a legtöbb autóba valószínűleg megrendelik a tulajdonosok, így a sebességtartó asszisztens is értékelték.
Peugeot 5008 egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 19 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Kuplung – 38 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,9 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 2,1 pont | |
Kis ütközés | 2,4 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,1 pont | 9,5 pont |
Ülés típusa | Britax Römer Baby Safe | Britax Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Opcionális | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP