Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A sofőr lábánál semmilyen veszélyes deformáció nem történt. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Peugeot-ban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az 5008 maximális pontszámot kapott a sofőr sérüléseinek elkerülésére. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak csekély védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla szintén csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 79%
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu fejének előre történő elmozdulása megfelelően volt kontrollálva a frontális ütközés során. A 1,5 éves korú babának megfelelő bábu a menetiránynak háttal volt elhelyezve. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad megfelelő visszajelzést az autó. Az 5008-ban található matrica, mely jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést, nem érhető el minden nyelven, így nem lett értékelve. A Peugeot díjazva lett azért, mert a második sorban mind a három ülésre ISOFIX-xel és felső hevederrel lehet rögzíteni egy gyermekülést, és ezek megfelelően is annak jelölve.
Gyalogosok – 13 pont / 37%
A motorháztető első része rossz védelmet nyújt a gyalogosok lába számára. Ugyanígy, az elgázolt gyermekek és felnőttek fejével ütköző részek is rossz eredményt értek el, így nem kaptak pontot. Csak a lökhárító ért el jó eredmény, és kapott maximális pontot a gyalogosok lábának védelmére.
Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 97%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az összes utas számára alapfelszereltség. Mivel a legtöbb autóba valószínűleg megrendelik a tulajdonosok, így a sebességtartó asszisztens is értékelték.
Peugeot 5008 egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 19 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Kuplung – 38 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 0,9 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 0 pont | |
| Közepes ütközés | 2,1 pont | |
| Kis ütközés | 2,4 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 11,1 pont | 9,5 pont |
| Ülés típusa | Britax Römer Baby Safe | Britax Römer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Opcionális | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Átment | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


