
Felnőtt utas – 21 pont / 58%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A bábuk azonos védelmet mutattak mindkét első utas számára, pedig az utasoldalon nem volt légzsák. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Trafic műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára veszélyt jelenthetnek. A Renault maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. Oszloppal történő oldalütközéses teszt nem volt, mert a Traficban nem volt semmilyen fejet védő berendezés. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 79%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Trafic maximum pontot ért el a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem megfelelő és a veszélyt jelző matrica sem egyértelmű.
Gyalogosok – 8 pont / 28%
Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető első részének értékelése nem volt jó annak formája és magassága miatt. A motorháztető nagy része rossz és csekély eredményt mutatott, csak néhány helyen ért el jó értékelést.
Biztonsági asszisztensek – 1 pont / 14%
Az elektronikus menetstabilizáló nem alapfelszereltség a Renaultban, ezért nem lett értékelve.. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ami megyegyezik a szervezet követelményeivel. Sebességkorlátozó rendszer elérhető a Trafichoz, de nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek.
Renault Trafic kisbusz törésteszt: összesen 2 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 16 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 11 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | műszerfal és középkonzol, kesztyűtartó ajtaja | |
Koncentrált terhelés a térdre | műszerfal és középkonzol, kesztyűtartó ajtaja | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | fék – 39 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | fék – 30 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Nincs | |
Mellkast védő légzsák | Nincs | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 0 pont | |
Kis ütközés | 0 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 9,6 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Römer Babysafe Plus ISOFIX | Römer Duo Plus ISOFIX |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Nem értékelték | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Csak sofőr | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP