Mint tudjuk, a Volkswagen Sharan és a Seat Alhambra közös alapokra épül, így az Eruo NCAP tesztjén egy kalap alá esett a két modell.
Felnőtt utas – 34 pont / 96%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédő tartóoszlopa mindössze 2 millimétert mozdult el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Sharan és az Alhambra azonos védelmet biztosít a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldalon lévő bábu maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 80%
A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem egyértelmű. A veszélyt jelző matrica sem egyértelmű és nem a legjobban látható helyen van. Az összes üléspozíció megfelelő az univerzális gyermekülések számára.
Gyalogosok – 16 pont / 46%
Az első lökhárító a legtöbb helyen jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de néhány helyen rossz eredményt hozott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújtott. A gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt mutatott, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek nagyrészt rossz eredményt mutattak.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség. Az elöl ülők számára van a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A hátsó utasok számára csak a hétszemélyes verziókhoz alapfelszereltség, de az ötüléseshez is elérhető extra opcióként.
Volkswagen Sharan / Seat Alhambra buszlimuzin törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 2 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 8 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,6 pont | |
| Közepes ütközés | 2,7 pont | |
| Kis ütközés | 2,5 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 10,9 pont | 11,3 pont |
| Ülés típusa | Römer Baby Safe Plus | Bobsy G 0/1 |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és tartókeret |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


