Kezdőoldal / Teszt / A prémium egyterű – Mercedes-Benz B180 BlueEfficiency teszt
/ '); ?>
A prémium egyterű - Mercedes-Benz B180 BlueEfficiency teszt

A hazánkban nemrégiben megnyitott Mercedes-Benz gyártósoroknak köszönhetően akár már magyar kezek által készített B-osztályokban is ülhetünk, büszkén kihúzva magunkat. Mi is ezt tettük, hiszen a prémium egyterű szerkesztőségünkben járt, ráadásul a legkisebb hozzá elérhető benzinmotorral.

Mercedes-Benz B180 prémium egyterű kitűnő családi autó

Egyterű, de hamisítatlan Mercedes

A német prémiummárkákat, az Audit, a BMW-t és a Mercedes-Benzt sokszor túlértékelik a vásárlók, az előbb említett gyártók alsóbb kategóriás modelljeinél általában megfordult a kocka, és sokkal inkább negatív véleményeket fogalmaznak meg a megkérdezettek. A sokak által – talán csak a magyarországi gyártásra utaló matricák miatt – megbámult B-osztály esetében sem volt ez másképp, pedig nincs oka szégyenkezni a prémium egyterű Mercedesnek.

Hamisítatlan Mercedes-Benz

Ugyan a külsőt tekintve nem lehet elszakadni a kategória jellegzetes vonalaitól, ettől függetlenül tesztünk alanya tagadhatatlanul a csillagosok keze által született. A stuttgarti székhelyű gyár mostanában jellemző könnyed, mégis jól felismerhető vonásai mind megtalálhatóak a B-osztályon is. Elég ha a szép fényjátékot adó lámpatestekre, vagy a harmonikusan elnyújtott vonalakra tekintünk, de ha másból nem is, az autó orrán felbukkanó hatalmas csillagból mindenki számára egyértelművé válhat mivel is áll szemben.

Mercedes-Benz B180 egyterű Magyarországon készülő családi autó.

Mindenhonnan jól mutat

A matricák által kissé háttérbe szorított szép ív a B-osztály oldalán mindenképpen figyelemre méltó, hiszen ügyesen töri meg az előbb már említett, elkerülhetetlen, dobozszerű sziluett egyhangúságát. Az elegancia és a Mercedeses jellemvonások úgy vannak jelen a járművön, hogy közben az elkerül mindenféle feltűnést.

Mercedes-Benz B180 egyterű lámpi éjjszaka mutatnak igazán

Szépek a lámpatestek, de főleg éjszaka

Mindez nem csak a küllemre igaz, hanem az utastérre is. A márka formai megoldásai és igényes kialakítását az egyterű modell esetén sem kell nélkülöznünk. A büszkeség mellé így elégedettség is társul, amikor beindítjuk a motort, megfogjuk a kormányt vagy a szépen kialakított kezelőszerveket és kapcsolókat használjuk.

Ha már prémium, akkor a részleteknek is a helyén kell lenniük. Ez a fontos szempont szerencsére nem kerülte el a gyáriak figyelmét sem, és a gyönyörű öltések, a 96.520 forintba kerülő bézs színű Artico műbőr kárpit, a műszerfali hangulatvilágítás és a magas szintű ergonómia mind arra szolgálnak, hogy az eszünkbe véssék: egy Mercedes-Benzben ülünk.

Prémium egyterű, prémium helykínálat és extrák

A helykínálat is fontos szempont ebben a szegmensben, és a németek itt sem szerettek volna lemaradni. A magas felépítésnek köszönhetően még 190 centi felett is könnyedén el lehet férni, de a lábtér is elegendő. A csomagtér szintén megfelelő méretű, de ha mégsem lenne elég, akkor a hátsó ülések tologatásával és háttámlájuk dőlésszögének beállításával könnyen orvosolhatjuk a problémát, a padló alatti rekeszről nem is beszélve.

Mercedes-Benz B180 egyterű igényes belső kialakítás

Ismerős környezet, igazi Mercedes-Benz

Tárolóhelyekből amúgy sem szenvedünk hiányt, az utastérben mindennek könnyedén megtaláljuk a helyét. A hátsó légbefúvó hiánya azonban érzékeny pont, hiszen a szegmens nem prémium résztvevői közül is sokan rendelkeznek ilyennel, mint például a Renault Scénic, vagy a Citroën C4 Picasso. Ezt a kis hiányosságot leszámítva azonban nem szenvedünk hiányt a kényelemben, mindegy, hogy elöl vagy hátul foglalunk helyet. Az ülések oldaltartása mindenhol megfelelő, az ülőlapok hossza el lett találva, és a könyöklők is jó helyen vannak.

Mercedes-Benz B180 egyterű belső terének kialakításánál ügyeltek a részletekre.

Szép részletek

Ha már egy prémium autóról beszélünk, akkor az ebben a kategóriában megszokott biztonsági extrákat is megkapjuk mellé. A tesztautónkban szinte minden elérhető asszisztens benne volt, kezdve a sávtartótól, a ráfutásgátlón át egészen a holttérfigyelőig. A B-osztály még a fáradt sofőrt is felismeri és figyelmezteti a lehetséges veszélyekre. Ugyan minden kitűnően működik a kis Merciben, a sávtartó asszisztens olyannyira gyengéden rezgeti meg a kormányt, hogy némely körülmények között az fel sem tűnik a sofőrnek, főleg a magyarországi útviszonyok között.

Ha szeretnék megtudni, hogyan teljesít a 122 lóerős benzines, lapozzanak!

Előző cikkEgyterű űrhajó - Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI teszt Következő cikkA kompromisszumok összhangja - Dacia Lodgy 1.5 dCi buszlimuzin teszt

ugrás fel