Kezdőoldal / Teszt / A prémium egyterű – Mercedes-Benz B180 BlueEfficiency teszt
/ '); ?>
A prémium egyterű - Mercedes-Benz B180 BlueEfficiency teszt

Kitűnő kis benzines, kényelmes futómű

A végső konklúzió levonásához az egyik legfontosabb szempont a 1,6 literes turbós benzinmotor gyengébbik verziójának teljesítménye. Nem szeretem előre lelőni a poént, de a 180-as jelzésű 122 lóerőt és 200 Nm nyomatékot felvonultató erőforrás tökéletesen megfelel az elvárásoknak, még úgy is, hogy a hozzá kapcsolt hatfokozatú manuális váltó végáttétele nagyon hosszú. A szerkezet egyébként közepesen hosszú utakon jár, de pontosan kapcsolgatható. Elérhető a B-hez hétfokozatú duplakuplungos automata is, ám azért borsos, 728.000 forintot kell fizetni.

Mercedes-Benz B180 egyterű motorja kultúráltan jár.

Jól működik a kis benzines

A csendesen működő, közepes lökettérfogatú turbós erőforrás már alsó tartományokban is szépen mozgatja az 1,4 tonnás testet. 1500 1/perces fordulatnál kezd igazán életre kelni, de legjobban 3500-as fordulat fölött van elemében. Természetesen a 122 lóerőtől csodát nem szabad várni, de a 10,9 másodperces gyári 0-100-as sprintet mérésünkön majd’ 3 tizeddel jobb eredményt ért el, ami a hétköznapokra tökéletesen megfelel. Ha hozzávesszük, hogy a karakterisztika kellemes és a rugalmasság jó, akkor egy tökéletes társat kapunk végeredményképpen, amit csak még tovább javít a kifogástalanul dolgozó Start/Stop rendszer.

Ehhez a harmóniához természetesen elmaradhatatlan a kormányzás és a futómű jól eltalált beállítás is. A jobbára kiegyensúlyozott és alulkormányozottságot eredményező hangolás jól sikerült, sőt az autó hátulját akár egy kis játékba is belevihetjük egy-egy nagyobb gázelvétellel, de a menetstabilizáló mindig időben beavatkozik. A korrekt kényelemhez az is hozzátartozik, hogy a futóművet nagyon jól leszigetelték, így a halk motorral párosítva kifejezetten csendessé és kényelmessé varázsolták az utazást.

Elfogadható fogyasztás, prémium árak

Mercedes-Benz B180 családi egyterűben hátul is marad még elég hely a vezető mögött.

Hátul is jól elférni

Hiába a kisebb motor, a sok extrának köszönhetően igencsak súlyos kasztni érezteti a hatását a fogyasztási adatokban is. A hosszú váltóáttétel miatt legfeljebb ötödikig tudunk felkapcsolni városi tempónál, így 7-7,5 literes fogyasztást produkál a B-osztály, de országúton akár öt liter alatti értékeket is produkálhatunk, autópályán pedig 6 litert kér az autó. A 6,2 literes vegyes átlagot könnyedén el lehet érni, de a nagyrészt városi használatban zajló teszthét alatt 7,2 literre adódott az átlag.

A Mercedes-Benz B-osztállyal tehát nehéz mellényúlni, hiszen aki ezt választja, kifinomult és igényes autót kap a pénzéért, ami tökéletes használhatósággal társul. Persze ezeket a tulajdonságokat meg kell fizetni: a B180 alapáron 6,9 millió, míg a biztonsági csomaggal és Becker navigációval szerelt tesztpéldány már 9,7 millió kóstál. Józan extrázással 7,5 millióból hozzájuthatunk a prémium egyterűhöz, de talán érdemes plusz 600.000 forintot költenünk a szintén 1,6 literes, azonos fogyasztással, de magasabb teljesítményszinttel rendelkező verzióért.

Konkurensek, összegzés

Ha őszinték szeretnénk lenni, akkor azt kell mondanunk, hogy a B-osztálynak egyelőre nincsen valódi vetélytársa, hiszen egyelőre egyik prémium konkurens sem kínál hasonló családi egyterűt. A kicsit nagyobb méretekkel, de elméletben ugyanabba a kategóriába tartozó Scénic és C4 Picasso nem nyújtja azt az exkluzivitást. Egyedül a nemrég bemutatkozott BMW 2-es Active Tourer fogja majd felvenni a versenyt a magyar Mercedesszel, de arra még várnunk kell egy kicsit.

Mercedes-Benz B180 egyterű - világszínvonal Magyarországról

A hátát mutatja a nem létező konkurenseknek

A B tehát nem okozott csalódást, hiszen hamisítatlan prémiumérzéssel ajándékoz meg minket, ráadásul, ahogy előbb említettük, egyelőre valódi konkurensek nélkül áll a piacon. Az erőforrás ugyan kellemes karakterisztikájú és az étvágya moderált, de talán megéri kifizetni a 600.000 forintos többletköltséget. A példás ergonómia, a stílusos, finom anyagokból építkező utastér és a korrekt összeszerelés mind-mind a jó irányba fordítják a mérleg nyelvét, amit az apróbb hibák már nem billentenek vissza a rossz irányba.

AlapadatokFutóműKarosszériaMérésekKöltségek
Alapadatok
Márka: Mercedes-Benz
Modell: B180 BlueEfficiency
Motor felépítési módja: soros turbós benzinmotor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 1595 cm3
Sűrítési arány: 10,3:1
Teljesítmény (max.): 122 LE (90 KW) / 3600
Forgatónyomaték: 200 Nm / 1250
Legmagasabb fordulatszám: 6400
Erőátvitel
Tipus: Elsőkerékhajtás
Váltómű Hatfokozatú, kézi
Futómű
Elöl: MacPherson
Hátul: Többlengőkaros
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.5
Fordulókör 11 m
Fékek
Elöl: Belső hűtésű tárcsák
Hátul: Tömör tárcsák
Kerekek
Abroncs típusa: Bridgestone Turanza T001
Méret elöl: 215/55 R16
Méret hátul: 215/55 R16
Karosszéria
Hosszúság: 4359 mm
Szélesség: 1786 mm
Magasság: 1557 mm
Tengelytáv: 2699 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 486-1545 liter
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1395 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 11.43 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 565 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 10.9 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 10.61 másodperc
Végsebesség: 190 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 1920 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2500 főtengelyfordulat/perc
80 – 120 km/h V. fokozatban: 9.45 mp
Zajszint
Alapjárat: 39.4 dB
100 km/h-nál: 63.9 dB
130 km/h-nál: 67.0 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 7.2 liter/100 km
Fogyasztás (gyári):
Város: 8.3 liter/100 km
Országút: 5.0 liter/100 km
Vegyes: 6.2 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
Árak
Alapár: 6 908 800 Ft
Tesztautó ára: 9 697 630 Ft
Előző cikkEgyterű űrhajó - Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI teszt Következő cikkA kompromisszumok összhangja - Dacia Lodgy 1.5 dCi buszlimuzin teszt

ugrás fel