Felnőtt utas – 31 pont / 86%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Citroënben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a C4 Picasso maximális pontszámot ért el. Ugyanakkor a póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén gyenge védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 44 pont / 88%
A bábuk adatai alapján a C4 Picasso maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 3 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. Az ütközéses tesztek folyamán mindkét bábu menetiránynak háttal volt elhelyezve az autóban. A frontális ütközésnél jó védelmet produkált az autó a babák esetleges belső alkatrészekkel való ütközésére. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.
Gyalogosok – 25 pont / 68%
A C4 Picasso első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető eleje szintén jó eredményt ért el a középső részen, de a többi részen inkább csak csekély védelmet biztosít a medencecsont számára. Az elgázolt gyalogos feje számára gyenge védelmet biztosít a szélvédő alsó része és az a-oszlopok környéke, de a többi részen nagyrészt jó és megfelelő eredményt produkált az autó.
Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén alapfelszerelés, és ugyancsak teljesíti a követelményeket.
Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 11 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 23,3 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Fék – 3,1 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2 pont | |
Közepes ütközés | 2,4 pont | |
Kis ütközés | 2,2 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,5 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Baby P2C Midi | Baby P2C Midi |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak háttal |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Megfelelő | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Elérhető | ||
Sebesség információk | Nem értékelték | |
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP