Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 31 pont / 86%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Citroënben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a C4 Picasso maximális pontszámot ért el. Ugyanakkor a póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén gyenge védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 44 pont / 88%

A bábuk adatai alapján a C4 Picasso maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 3 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. Az ütközéses tesztek folyamán mindkét bábu menetiránynak háttal volt elhelyezve az autóban. A frontális ütközésnél jó védelmet produkált az autó a babák esetleges belső alkatrészekkel való ütközésére. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.

Gyalogosok – 25 pont / 68%

A C4 Picasso első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető eleje szintén jó eredményt ért el a középső részen, de a többi részen inkább csak csekély védelmet biztosít a medencecsont számára. Az elgázolt gyalogos feje számára gyenge védelmet biztosít a szélvédő alsó része és az a-oszlopok környéke, de a többi részen nagyrészt jó és megfelelő eredményt produkált az autó.

Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. Ahogy a biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés is, mind az első, mind a hátsó sorban. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén alapfelszerelés, és ugyancsak teljesíti a követelményeket.

Citroën C4 Picasso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Citroën C4 Picasso egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása nem mozdult
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 11 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 23,3 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 3,1 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2 pont
Közepes ütközés 2,4 pont
Kis ütközés 2,2 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,5 pont 12 pont
Ülés típusa Baby P2C Midi Baby P2C Midi
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak háttal
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és lábtámasz
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Elérhető
Sebesség információk Nem értékelték
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP