Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A sofőr lábánál semmilyen veszélyes deformáció nem történt. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Az Opelben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Meriva maximális pontszámot kapott a sofőr sérüléseinek elkerülésére. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak gyenge védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 77%
Az Opel egy eltérő gyermekülés-rögzítési módszert ajánl a 3 éves korú gyermekek védelmét ellátó üléshez: amellett, hogy az ISOFIX pontokhoz és a felső hevederhez is rögzítjük az ülést, a hátsó ülés biztonsági öveit is alkalmaztuk. A tesztek értékelésénél a tulajdonosoknak figyelembe kell venniük, hogy az Euro NCAP ezt a módszert alkalmazta, így az elért pontszámok erre a rögzítésre értendőek.
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu előre történő elmozdulása nem volt veszélyes a frontális ütközés folyamán. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad megfelelő visszajelzést az autó. A Merivában megfelelő matrica található, mely jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 20 pont / 55%
A Meriva első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része csekély és rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző A-oszlopok nagyrészt rossz eredményt produkáltak.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség, és a hátsó ülésekhez is elérhető opcióként. Mivel a legtöbb autóba ezt megrendelik a tulajdonosok, így ezt is értékelte az Euro NCAP.
Opel Meriva egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 3 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 38 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | fék – 21 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Van | |
| Mellkast védő légzsák | Van | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, 4 irányban mozgatható szövet | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,1 pont | |
| Közepes ütközés | 2,5 pont | |
| Kis ütközés | 2,5 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 10,3 pont | 9,4 pont |
| Ülés típusa | GM / Britax Baby Safe Plus | GM / Britax DUO Plus ISOFIX |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Megfelelő | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Alapfelszereltség | |
| Hátsó utasok | Opcionális | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


