Felnőtt utas – 32 pont / 89%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédőoszlop mindössze 3 millimétert mozdult hátrafelé. A sofőr lábánál semmilyen veszélyes deformáció nem történt. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. Az Opelben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Meriva maximális pontszámot kapott a sofőr sérüléseinek elkerülésére. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén deformálódott, így csak gyenge védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 77%
Az Opel egy eltérő gyermekülés-rögzítési módszert ajánl a 3 éves korú gyermekek védelmét ellátó üléshez: amellett, hogy az ISOFIX pontokhoz és a felső hevederhez is rögzítjük az ülést, a hátsó ülés biztonsági öveit is alkalmaztuk. A tesztek értékelésénél a tulajdonosoknak figyelembe kell venniük, hogy az Euro NCAP ezt a módszert alkalmazta, így az elért pontszámok erre a rögzítésre értendőek.
A 3 éves korú gyermeknek megfelelő bábu előre történő elmozdulása nem volt veszélyes a frontális ütközés folyamán. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem ad megfelelő visszajelzést az autó. A Merivában megfelelő matrica található, mely jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 20 pont / 55%
A Meriva első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része csekély és rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző A-oszlopok nagyrészt rossz eredményt produkáltak.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség, és a hátsó ülésekhez is elérhető opcióként. Mivel a legtöbb autóba ezt megrendelik a tulajdonosok, így ezt is értékelte az Euro NCAP.
Opel Meriva egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 3 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 38 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | fék – 21 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Van | |
Mellkast védő légzsák | Van | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, 4 irányban mozgatható szövet | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,1 pont | |
Közepes ütközés | 2,5 pont | |
Kis ütközés | 2,5 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 10,3 pont | 9,4 pont |
Ülés típusa | GM / Britax Baby Safe Plus | GM / Britax DUO Plus ISOFIX |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Felnőtt biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Megfelelő | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Alapfelszereltség | |
Hátsó utasok | Opcionális |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP