Felnőtt utas – 35 pont / 97%
A B-osztályt opcionálisan fel lehet szerelni a Mercedes-Benz ’PRE-SAFE’ rendszerével, ami felkészíti az autót egy esetleges ütközésre. Az Euro NCAP ütközéses tesztjein ez a rendszer nem volt aktiválva. A frontális ütközéses teszten a B-osztály maximális pontszámot ért el, hiszen a vezető számára a test minden területén jó védelmet nyújtott. Az utas esetében az alsó lábszár megfelelő eredményének kivételével mindenhol jó védelmet nyújt az autó. A Mercedesben ugyanolyan jó védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára a térdük és a combcsontjuk környékén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a B-osztály maximális pontszámot ért el. A póznával történő oldalütközés esetén a mellkas védelme megfelelő, míg a test többi részének védelme jó volt. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 40 pont / 81%
A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, de csak akkor, ha az autó fel van szerelve a gyermekülést automatikusan érzékelő CPOD rendszerrel. Ez pedig nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel, így az autót nem díjazták. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, ezért díjazták. Az autóval kompatibilis gyermekülések rögzítése könnyedén kivitelezhető.
Gyalogosok – 20 pont / 56%
A Tourneo Connect első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető eleje a legtöbb helyen rossz eredménnyel zárt, ezért nem kapott pontot. Az elgázolt gyermekek feje számára a legtöbb helyen jó védelmet biztosít a motorháztető, míg a felnőttek esetében rossz eredményeket mutatott az autó.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az összes üléshez alapból elérhető. A vezető által beállított sebességkorlátozó rendszer elérhető az autóhoz, de nem találkozik az Euro NCAP követelményeivel, így nem lett értékelve.
Mercedes-Benz B-osztály egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 4 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 58 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | kuplung – 21 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,5 pont | |
Közepes ütközés | 2,5 pont | |
Kis ütközés | 2,6 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 11,2 pont | 10,5 pont |
Ülés típusa | Romer BabySafe ISOFIX Plus | Roemer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és rögzítőkeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESP | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP
Kapcsolódó bejegyzések:
- Felfrissült a magyar prémium egyterű
- Gyártósoron az elektromos egyterű Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive
- Frissül a magyar prémium egyterű – ősszel jön a ráncfelvarrott B-osztály
- A prémium egyterű – Mercedes-Benz B180 BlueEfficiency teszt
- Mercedes-Benz B-osztály Electric Drive – az első elektromos egyterű